تماس و مشورت با مدرس دوره : 09359239034

آشنایی با محیط طراحی هندسه در کامسول

مشخصات فایل :

مدت زمان آموزش: 55 دقیقه
فایل اجرایی : ندارد

توضیحات :

شبیه سازی پدیدههای فیزیکی یکی از مهمترین بخش های دنیای مهندسیه. مهندسین برای شبیه سازی نیاز به ابزار و اطلاعاتی دارند که بتونه اونها را در رسیدن به این هدف کمک کنه. یکی از مهمترین ابزارهای شبیه سازی ، نرم افزارها هستن. که به کمک این نرم افزار ها می توان بسیاری از پدیده های موجود در طبیعت را شبیه سازی کرد. امروزه نرم افزارها جزئی از زندگی ما شدن و در بخش های مختلفی از جمله مهندسی ایفای نقش می کنن. از جمله یکی از پرکاربردترین نرم افزارهایی که در زمینه مهندسی مکانیک، برق، شیمی، پزشکی و… تونسته جایگاه ویژه ای بدست بیاره نرم افزار کامسول هست. این نرم افزار یک مجموعه کامل شبیه سازی چند فیزیکه است که قادره معادلات دیفرانسیل جزئی و معمولی رو برای سیستم های خطی و غیر خطی، به روش المان محدود حل کنه. از مزایای این نرم افزار کوپل کردن چند فیزیک مختلف با هم و تحلیل همزمان اونهاست. همچنین این نرم افزار شامل ماژول های مختلفی از قبیل ماژول سیالاتی، ماژول الکتریکی، ماژول ردیابی ذرات، ماژول مکانیکی، ماژول شیمیایی، ماژول تعامل سازه سیال و چندین ماژول مختلف دیگه که فقط بخشی از اون ذکر شد، می باشد. محیط طراحی کامسول امکان طراحی هندسه های مختلف را به ما می ده. با این وجود کامسول برای سهولت در طراحی از رابط های مختلفی مانند کتیا، سالیدورک، اتوکد، اینورتور و … استفاده می کنه.

◄ نحوه ایجاد خطوط مستقیم با استفاده از دستور Bezier polygon آشنا خواهیم شد.
◄ با استفاده از دستور convert to solid مجموعه ای از خطوط را به یک سطح واحد تبدیل می کنیم.
◄ یک سطح را حول یک محور مشخص به کمک دستور revolve دوران می دهیم.
◄ همچنین یک سطح را به کمک دستور اکسترود تبدیل به حجم می کنیم.
◄ از دستور mirror برای ایجاد یک سطح متقارن استفاده می کنیم.
◄ با کمک دستور loft دو سطح به فاصله مشخص را تبدیل به یک حجم می کنیم.
◄ با استفاده از دستور rotate یک حجم را حول محور مشخصی دوران می دهیم.
◄ تفاضل دو سطح از یکدیگر را به کمک دستور difference انجام خواهیم داد.
◄ از دستور scale برای تولید صفحات مشابه استفاده می کنیم.
◄ تمامی حجم های به وجود آمده را به کمک دستور union به یک سطح واحد تبدیل می کنیم.