تماس و مشورت با دکتر مصطفی اقدسی : 09359239034

آموزش جامع مهندسی برق در نرم افزار Comsol

mockup
بخش ها: 10
سطح: پیشرفته
مدت زمان: 6 ساعت 10 دقیقه
مدرس: دکتر مصطفی اقدسی

آموزش برتر

comsolfile.ir زیر مجموعه سایت Amozeshbartar.org می باشد، آموزش برتر یک شبکه آموزش در حوزه های نرم افزار های فنی مهندسی، کسب و کار و تحصیل می باشد. آموزش برتر با شعار یا بهترین یا هیچ سعی در ارائه جامع ترین آموزش های نرم افزار های مهندسی به زبان فارسی را دارد.کیفیت این آموزش توسط آموزش برتر تضمین می شود

دکتر مصطفی اقدسی : دکترای مهندسی مکانیک و مدرس دانشگاه

تالیف گروهی ، پشتیبانی تلفنی

دانلود آنی/ ارسال سریع

بازگشت وجه در صورت نارضایتی

برنامه ریزی ، تدریس و بازبینی فیلم ها توسط گروهی از اساتید و دانشجویان انجام میشود تا خطاهای احتمالی را به حداقل برسانیم. همچنین در پاسخ به سوالات شما گروهی از متخصصین به شما کمک می کنند.

لینک های دانلود بلافاصله پس از ثبت سفارش به پنل کاربری شما اضافه می شود و لینک دانلود به ایمیل شما هم ارسال میشود در صورت خرید پستی ارسال پستی به همراه کد رهگیری مرسوله در اولین ساعت اداری روز انجام می شود

دوره ها در کامسول فایل به صورت گروهی مورد بازبینی قرار می گیرد. همچنین از کیفیت دوره های ارائه شده در کامسول فایل مطمئن هستیم در صورت نارضایتی وجه واریزی شما با احترام برگشت داده می شود.

gold

تعداد مثال ها

تعداد دقیقه های آموزش

تعداد پشتیبانان

%

رضایت کاربران

◄ انتخاب فیزیک مناسب Electrostatics
◄ ایجاد هندسه
◄ نام‌گذاری قسمت های مختلف هندسه
◄ تنظیم فیزیک الکترواستاتیک از جمله شرایط مرزی
◄ انتخاب جنس دی الکتریک
◄ ایجاد شبکه و انجام حل
◄ ایجاد خروجی های مناسب و محاسبه ظرفیت خازن

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل یک خازن در شرایط الکترواستاتیک می­پردازیم. خازن در ساده‌ترین شکل یک سیستم الکتریکی ست که انرژی الکتریکی را از طریق اعمال ولتاژ ذخیره می‌کند. از آنجا که میدان اطراف خازن می‌تواند قابل توجه باشد، هوای اطراف خازن در مدلسازی گنجانده شده است. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 1

◄ انتخاب فیزیک مناسب Electric current, Electrical circuit
◄ ایجاد هندسه و تعریف پارامترهای مورد نیاز
◄ اعمال ولتاژ و تعریف عناصر درون مدار
◄ تعریف خواص هوای اطراف خازن و جنس دی‌الکتریک
◄ ایجاد شبکه، تنظیم حلگر گذرا و انجام حل
◄ مقایسه حل عددی و حل تحلیلی
◄ رسم گراف های جریان جابجایی(Displacement current) و جریان رسانایی(Conduction current)

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل شارژ خازن در یک مدار الکتریکی می­پردازیم. خازن در ساده‌ترین شکل یک سیستم الکتریکی ست که انرژی الکتریکی را از طریق اعمال ولتاژ ذخیره می‌کند. در این مدلسازی جریان الکتریکی حاصل از مدلسازی با تقریب تحلیلی مقایسه می‌شود. همچنین مشخص می‌شود با گذشت زمان که جریان رسانایی(Conduction current) افزایش می‌یابد، حل تحلیلی متفاوت از حل عددی می‌شود. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 2

◄ انتخاب فیزیک مناسب Electric current
◄ ایجاد هندسه
◄ انتخاب خواص
◄ تنظیم فیزیک جریان الکتریکی
◄ ایجاد شبکه و تنظیم حلگر
◄ محاسبه ادمیتانس و ظرفیت خازن
◄ انجام حل جدید با دقت بالاتر

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل اتصال خازن به منبع ولتاژ متناوب می­پردازیم. زمانی که یک خازن به یک منبع ولتاژمتناوب متصل می‌شود، مقاومتی از خود نشان می‌دهد که به فرکانس منبع ولتاژ و ظرفیت خازن بستگی دارد. در این آموزش با مفاهیمی از قبیل راکتانس، امپدانس، ادمیتانس و … آشنا خواهیم شد. در چنین شرایطی که منبع ولتاژ متناوب در مدار وجود دارد، استفاده از حوزه فرکانس (Frequency domain) بسیار مناسب می‌باشد. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 3

◄ انتخاب فیزیک مناسب Magnetic Field
◄ ایجاد هندسه و انتخاب مواد
◄ تنظیم فیزیک انتخاب شده
◄ ایجاد شبکه مناسب و انجام حل
◄ ایجاد کانتور گرمای تولید شده و خطوط جریان گردابی
◄ تنظیم مجدد حل برای فلزات با عمق پوستی بسیار کوچک
◄ انجام حل و محاسبه بار حرارتی

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل جریان گردابی(Eddy current) حاصل از یک سیم حامل جریان می‌پردازیم. جریان گردابی القایی و بار حرارتی مرتبط با آن، در بسیاری از کاربردهای جریان متناوب توان بالا، مورد توجه می‌باشد. در این مدل‌سازی جریان گردابی القایی حاصل از یک سیم حامل جریان در یک صفحه فلزی بررسی می‌شود. همچنین در مدل‌سازی اثر عمق پوستی (Skin depth) در فلزات مختلف در نظر گرفته می‌شود. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 4

◄ انتخاب فیزیک مناسب Electric Currents
◄ ایجاد هندسه و انتخاب مواد
◄ تنظیم فیزیک انتخاب شده
◄ حل به ازای شبکه های متفاوت
◄ محاسبه مقاومت الکتریکی و مقایسه با حل تحلیلی

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و محاسبه مقاومت الکتریکی یک قطعه سیم مسی می پردازیم. مقاومت الکتریکی هر جسمی به شکل ظاهری و مقاومت ذاتی جسم بستگی دارد. این مدلسازی برای دو هندسه استوانه و مخروط ناقص انجام شده و نتایج آن با حل تحلیلی مقایسه می گردد. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 5

◄ انتخاب فیزیک مناسب Magnetic Field, ODE and DAE
◄ ایجاد هندسه و انتخاب مواد
◄ تعریف عملگر انتگرال برای محاسبه جرم و نیرو
◄ تعریف متغیرهای نیروی لورنتس ، جرم و شتاب آهنربا
◄ تنظیم فیزیک های انتخاب شده
◄ ایجاد شبکه مناسب و تنظیم حلگر
◄ رسم گراف های نیرو، شتاب و سرعت ذره

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل سقوط یک آهنربا درون یک لوله مسی می­پردازیم. هنگامی که آهنربا درون لوله مسی سقوط می کند، یک جریان گردابی بر دیواره های لوله القا می کند. این جریان گردابی القایی خود باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می شود که با میدان مغناطیسی آهنربا مخالفت می کند، همین امر باعث ایجاد یک نیرو در خلاف جهت سقوط آهنربا می شود. به این پدیده در اصطلاح ترمز جریان گردابی گفته می شود. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 6

◄ انتخاب فیزیک مناسب Magnetic Field, Electrical Circuit
◄ فراخوانی پارامترها و متغیرها و ایجاد هندسه
◄ تعیین مرتبه گسسته سازی معادلات و تنظیم فیزیک های مورد نظر
◄ انتخاب مواد و ایجاد شبکه
◄ انجام تحلیل اولیه و ثانویه
◄ ایجاد منحنی های ولتاژ و جریان القایی در سیم پیچ ها
◄ افزودن حل جدید برای محاسبه تلفات
◄ ایجاد کانتور تلفات و محاسبه میزان

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل یک ترنسفرماتور با هسته Eشکل می­پردازیم. ترنسفرماتورها قطعات الکتریکی هستند که برای انتقال قدرت استفاده می شوند. در این مدلسازی اثر ولتاژ ورودی، مقاومت سیم پیچ و نسبت دورهای سیم پیچ اولیه و ثانویه بررسی و مقایسه می شود. همچنین برای مدلسازی رفتار مغناطیسی هسته این ترنسفرماتور از منحنی هیسترزیس استفاده می شود. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 7

◄ انتخاب فیزیک مناسب Magnetic Field, no currents
◄ ایجاد هندسه و تعریف خواص
◄ مشخص کردن شدت میدان مغناطیسی و صفحات متقارن
◄ ایجاد شبکه مناسب و انجام حل
◄ ایجاد کانتور چگالی شار میدان مغناطیسی و محاسبه نیروی وارد بر قطعه فلزی

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل یک آهنربای دائمی می­پردازیم. در این شبیه سازی نحوه آشکارسازی میدان مغناطیسی اطراف آهنربا را نشان داده و همچنین نیروی وارد بر یک قطعه فلزی نزدیک آهنربا را با استفاده از تانسور تنش ماکسول(Maxwell stress tensor) محاسبه می کنیم. به دلیل هندسه متقارن مساله، یک چهارم از آنرا مدلسازی کرده و بعد از حل، با استفاده از شرط آینه ای نتایج را کامل تر نمایش می دهیم. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 8

◄ انتخاب فیزیک مناسب Magnetic Field, Current only
◄ ایجاد هندسه و انتخاب مواد مورد نیاز
◄ تعریف یه ناحیه بینهایت برای مدلسازی هوای اطراف
◄ تنظیم فیزیک های انتخاب شده
◄ ایجاد شبکه مناسب و انجام حل
◄ ایجاد کانتور چگالی شار مغناطیسی و بردار میدان مغناطیسی
◄ رسم نمودارهای چگالی شار مغناطیسی و محاسبه مشتق فضایی آن

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل کویل هلمهلتز می­پردازیم. از کویل هلمهلتز برای تولید میدان مغناطیسی یکنواخت استفاده می شود. این سیستم شامل دو سیم پیچ دایره ای یکسان می باشد که به فاصله شعاع، از یکدیگر قرار گرفته اند. برای مدلسازی این سیستم از دو روش استفاده شده است. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 9

◄ انتخاب فیزیک مناسب Rotating Machinery, Magnetics
◄ فراخوانی هندسه اولیه و تعیین پارامترهای طراحی
◄ تعریف خواص و سیستم مختصات استوانه ای
◄ ایجاد یک ناحیه چرخان برای مدلسازی حرکت دوار روتور
◄ تنظیم فیزیک انتخاب شده
◄ تنظیم حلگر برای همگرایی بیشتر
◄ ایجاد شبکه و انجام حل
◄ رسم منحنی ولتاژ القایی، محاسبه تلفات و ایجاد انیمیشن از سیستم متحرک

شرح دوره

در این فصل از آموزش به شبیه سازی و تحلیل یک ژنراتور برق در حالت دو بعدی می پردازیم. ژنراتور وسیله ای برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی می باشد. در این مثال برای مدلسازی قسمت روتور از یک سیستم چرخان(Rotating Domain) استفاده شده است. همچنین برای ایجاد هندسه از قطعات کتابخانه ای نرم افزار کامسول استفاده می شود. در طول آموزش با کلیه گزینه های مورد نیاز جهت این شبیه سازی و نحوه خروجی گرفتن به طور کامل آشنا خواهیم شد.

ویدیو معرفی بخش 10

شما میتوانید برای پرسش سوالات خود به صفحه ی پکیج طلایی آموزش نرم افزار COMSOL مراجعه فرمایید